Menüü

0

€ 0.00

Nanodrive

Millers Oils võitis karmis konkurentsis motospordimaailma legende nagu McLaren ja Williams, haarates maineka “Kõige innovaatilisema uue toote“ auhinna 2009. World Motosport Symposium`il(Maailma Motospordi Sümpioosium`il) nende revolutsioonilise, nanotehnoloogial põhineva NANODRIVE käigukastiõli sarjaga.

Iga-aastased auhinnad on mõeldud tunnustama innovaatilisi disainereid, insenere ja tehnoloogilisi arenguid, mis kujundavad motospordimaailma. NANODRIVE sari edestas selliste motospordispetsialistide koostisaineid ja süsteeme nagu näiteks Williams, McLaren, Car Tech ja Oxeon, seda tänu võimele ülekandeõli tulemusi tohutul määral parandada.

Kohtunikud põhjendasid Millers Oilsi valimist järgnevalt: „Millers Oilsi nanotehnoloogiaga rikastatud ülekandeõli on elegantne lahendus suure surve jaoks mõeldud lisaainete kasutamisele õlis ilma nüüdseks ebapopulaarseks muutuma hakkavate väävli- ja fosforiühenditeta. Kõik sarja kasutajad on jaganud sellele ohtralt kiidusõnu, eriti motospordimaailmas, kus sellest on ekstreemseid tingimusi taluma pidavatele ülekandesüsteemidele eriti palju abi.”

Nanotehnoloogiapõhine sari tuli turule 2009. aasta jaanuaris ning samal aastal kasutas seda mitu meeskonda British Touring Car Championship meistrivõistlustel, samuti paljud edukad rallisõitjad, näiteks Briti juunioride meister Martin McCormack ning Šoti rallimeister David Bogie.

Ülikarmides võidusõidutingimustes on Millers Oilsi määrdeainete sari osutunud oluliselt tõhusamaks õlidest, milles kasutatakse „traditsioonilisemaid” tahkeid määrdeaineid. Nanotehnoloogiaga õlide hõõrdemäär vähenes vaatluste kohaselt kuni olulised 25 protsenti. Uuenduslik toode põhineb üliväikeste osakeste keemilisel käitumisel ja Millers Oils on üks esimesi õli- ning määrdeainetootjaid, kes on edukalt kasutanud seda uut lisaainete rühma, nn anorgaanilisi fullereene (IF), mis koosnevad 100 nanomeetri suurustest või väiksematestki osakestest. Tehnoloogia tugevdab õlimolekule, olles eriti tõhus ülekande komponentide hõõrdumise, kuumenemise ja kulumise vähendamisel.

Millers Oilsi üks juhtivdirektoreid Nevil Hall kommenteeris uudist järgnevalt: „See on Millers Oilsi meeskonnale fantastiline auhind ja meie esmaklassiline ning oma tööd kirega tegev tehnikute meeskond väärib seda tõesti väga. Nanotehnoloogiaga sarja välja töötamisse panustati palju aega ja vaeva ning meil oli tagasiside üle ülihea meel, kui nii paljud motospordimeeskonnad seda õli kasutama hakkasid. Millers Oilsi selline mainekas auhind koos õhtu teiste tähtedega, nende seas Brawn F1 meeskond ja Peugeot Sport, on tõesti suur kompliment ja tohutu tunnustus meie toodetele ning meie püüdlustele arendada tooteid, mida motospordis kõrgelt hinnataks.”

Millers Oils Nanodrive'st

Millers Oils Nanodrive mootoriõlis sisalduv nanotehnoloogia on tõestatult mootoreid, ülekandeid ja diferentsiaale oluliselt paremini kaitsva toimega. Selleks vähendab õli hõõrdumist, mille eelisteks on lisaks veel võimsuse suurendamine, töötemperatuuri vähendamine ja kütuse ökonoomsuse suurendamine. Lisaks on sisuliselt iga meie klient, kes käigukastiõli oma ülekandes kasutab, kogenud subjektiivset „käigukasti tunnetuse“ paranemist.

Nanotehnoloogia põhineb 60 aatomist koosneval keral nimega Buckey Ball, mis näeb aatomitasandil välja väliselt nagu jalgpall. Tavalise määrdeõli puhul hõõrduvad metalli pinna imetillukesed, mikroskoopilised ebatasasused üksteise vastu ning hakkavad lõpuks purunema. Nanoosakesed kaitsevaid neid ebatasasusi, täites tühimikud piltlikult miljardite kuullaagritaoliste keradega ja moodustades nii aatomitasandil ühtlasema pinna. Millers Oilsi õlides sisalduvad nanoosakesed on anorgaanilised fullereenid, mis koosnevad mitmest üksteise sees olevast kerast ja on vähem kui 1/10 mikroni suurused. Mõõtkavas on need osakesed oma mõõtmetelt sama suurusega, kui võrrelda jalgpalli planeediga Maa . Üksteise sees asetsevad kerad sarnanevad ülesehituselt sibulakihtidele, mis võivad suure surve all maha kooruda ja moodustada metalli pinnale kaitsva tribokihi. Tohutu suure koguse tõttu määrdeõlis liiguvad nanokerad määritud osade/detailide seintele ning „kleepuvad“ nende külge.

Käigukastiõli

Praegune käigukastiõlide sari on olnud kasutusel paljudes Euroopa seeriates, sealhulgas British Touring Car Championship meistrivõistlustel, WRC, ASCARi ja ajalooliste autode võidusõitudel. Vormel 1 on hakanud huvi tundma ja mitmed meeskonnad on eri testimisstaadiumites. BHA esmaklassiliste tulemuste järel IndyCar 2013. aasta võistlustel on ka mõned NASCARi meeskonnad teste alustanud. KAPS ja Samsonas kasutavad nüüd mõlemad oma dogbox-ülekandes ainult Millers Oilsi nanotehnoloogiaga käigukastiõli.

Nanotehnoloogia kasutamisel käigukastiõlides on palju eeliseid, sealhulgas:

  • Jõuülekande efektiivsuse üldine kasv          
  • Rataste suurem jõudlus
  • Madalam töötemperatuur
  • Osade eluea hüppeline suurenemine
  • Valdkonna madalaim hõõrdekoefitsient

Tavalistes käigukastiõlides kasutatakse suure surve talumiseks mõeldud osade määrdeainena molübdeensulfiidi ehk molyt. Millers Oilsi kasutatav nanotehnoloogia ei lagune surve all sama kergesti. Suurenenud vastupidavus pikendab käigukasti eluiga ja on tõestatult testsüsteemide eluiga peaaegu kahekordistanud.

Samuti on selle hõõrdekoefitsient moly omast madalam. Mõlemad faktorid vähendavad käigukasti temperatuuri. Temperatuur langeb tihti 11-14°C kraadi võrra

Mootoriõli

Tunnustatud Euroopa mootoritootja Zytek testis seda uut õli Renault 3,5L Spec V8 mootoritel, mida toodetakse vormeliseeriatele, ning sai tulemuseks püsivalt 5 hobujõu võrra parema tulemuse võrreldes juhtiva madala hõõrdeteguriga täissünteetilise õliga. Uusi Nanodrive õlisid on testinud ka mitu teist sõltumatut allikat, kelle tulemused olid samad või paremadki.

Lisaks nanotehnoloogia kasutamisele sisaldavad Millersi erinevate seeriate mootoriõlid ka triestrite, PAO ja III grupi baasõlisid koos töökindla lisadeseguga. Millersi mootoriõlide eelised on muuhulgas:

  • Väiksem mootori hõõrdumine ja seega suurem võimsus
  • Optimeeritud ZDDP (tsingi) sisaldus, saavutamaks suurem kaitse ilma liigse hõõrdumiseta libisevatele pindadele tekkiva sadestuse tõttu, mis ZDDP liigsuures kontsentratsioonis on võimalik.
  • III grupi baasõlid paremaks määrimiseks
  • PAO baasõlid töötemperatuurivahemiku suurendamiseks
  • Optimeeritud triester-baasõlid, mis ei takista ZDDP võimet libisevaid pindu kaitsta
  • Suur lagunemiskindlus, võimaldades ühe õlipaagiga läbida mitu võistlust

Nanotehnoloogia võimaldab Millers Nanodrive mootoriõlidel tõusta konkurentidest kõrgemale kahes võtmetähtsusega valdkonnas. Esimene on hõõrdekoefitsient. Kõige suuremat kahju tekitav hõõrdumine toimub piiripealsetes olukordades, kui tekib kahe metallpinna vaheline kontakt. Näiteks tekib selline olukord kolvi a.s.s ja ü.s.s kui toimub jõuline ja järsk liikumis suuna muutus. Nagu juba märgitud, kleepuvad nanokerad kõigile pindadele, kaitstes neid nii paremini ja vähendades hõõrdumist.

Lisaks aitab nanotehnoloogia koos III, IV ja V grupi baasõlide ning lisaainete optimeeritud seguga säilitada kihi paksust kogu temperatuurivahemikus. Kui kihi paksus väheneb, puutuvad erinevad ebatasasused pindadel rohkem kokku, laagrid hakkavad kuluma ning lõpuks tuleb need välja vahetada. Millersi õlid pikendavad mootori eluiga ja kuna remonditöid on vaja vähem teha, on ka tegevuskulud väiksemad.

Millers Oils on figureerinud mitmeid kordi paljudes kõrgetasemelistes inseneeriaajakirjades, sealhulgas SAE International, Racecar Engineering, Race Tech jms.

Võidusõiduks mõeldud õlisid on turul palju, ja veel rohkem on neid, mis on võidusõiduks mõeldud ainult kaubamärgi poolest. Paljud ettevõtted segavad oma tooted kokku hetketrendide põhjal, näiteks ZDDP sisaldus ja viskoossusindeks (VI), ent parimad õlid saavad alguse parimatest baasõlidest. Millersi õlid on mõeldud parimateks tulemusteks, optimeerides selleks koostisainete vahekorrad, nii et eri baasõlid täiendavad üksteist parimal määral. Seejärel lisatakse lisaaineid, sealhulgas nanotehnoloogiapõhiseid aineid, et õli annaks parema kaitse ja oleks happelises keskkonnas vastupidavam.

Korduma kippuvad küsimused (KKK)

KAS MUL ON TÕESTI VAJA VÕIDUSÕIDUÕLI?

Võidusõiduõlid pakuvad kuumuse ja kulumise vastu palju suuremat kaitset kui muud sarnased tooted. Enamik tavaõlisid on kõrgelt rafineeritud, hüdrokrakitud õlid (III rühm), mida on tuntud sünteetiliste õlidena alates sellest, kui Castrol tõi 1999. aastal turule Synteci ja võitis Mobil 1 poolt esitatud nõude vastu(Castrol põhjendas toona, et nad on III grupi baasõli piisavalt rikastanud ja täiustanud, ning see on sama kvaliteetne kui IV või V grupi baasõlidest segatud mootoriõli. API e American Petroleum Institute rahuldas selle põhjenduse ja kaotas ära eraldi klassi – täissünteetiline) ja seetõttu kuuluvad kõik sünteetilised õlid ja täissünteetilised õlid ühe nimetuse alla- sünteetilised. Kuigi III grupi baasõlid on kõige puhtamad ja kvaliteetsemad baasõlid, mida on võimalik hürdokräkkimise teel toota toornaftast siis pärinevad nad ikkagi mitte sünteetilisest algproduktist ja on oluliselt odavamad kui tõelised sünteetilised baas õlid(IV ja V grupp). PAO (IV rühm) ja Ester (V rühm) tüüpi baasõlid on küll märksa kallimad, kuid sobivad palju paremini võidusõidu keskkonda kuna taluvad paremini koormust ja äärmuslikke temperatuure. 

KAS ESTER ON PARIMAT SORTI BAASAINE?

Ester on vaid üks hea kvaliteediga võidusõiduõli baasainesort. Kuigi ester on populaarne termin turustamise seisukohalt, võib liiga suur hulk seda tekitada probleeme. Kuna ester on polaarne, siis võib liiga suur hulk ära hoida tsink-dialküülditiofosfaadi ladestumist mootori pindadele, mis tähendab, et see ei pruugi oma tööd teha. Millersi eksperdid on leidnud, et estri baasaine optimeeritud kogus on 12–15%. Mõned meie konkurendid ei kasuta estrit, mõned kasutavad isegi 20%. 

KUI PALJU TSINKI (E TSINK-DIALKÜÜLDITIOFOSFAATI) MILLERSI TOOTED SISALDAVAD?

Nanodrive’i võidusõiduõlid sisaldavad ligikaudu 1100 ppm tsinkdialküülditiofosfaati. Tavaõlid sisaldavad ainult 600 ppm. 

KUI PALJU TSINK-DIALKÜÜLDITIOFOSFAATI PEAKS ÕLI SISALDAMA?

Arvamused on erinevad, kuid suurem kogus ei ole parem. Tsink-dialküülditiofosfaat kinnitub õhukese kihina liugurite (nt tõukurite) pindadele, mis pühitakse seejärel ära. Kui tsinkdialküülditiofosfaati on liiga palju, siis koguneb see pindadel, sest liigset materjali ei pühita ära. See viib liigse hõõrdumise ja jõu kaotuseni. 1300 ppm on ülemine piir, mida peame kasulikuks, ning seda arvamust jagavad paljud professionaalsed võidusõidumootorite ehitajad.

MIS ON VISKOOSSUSINDEKS?

Viskoossusindeks (või lühidalt VI) on ühikuta arv, mis kirjeldab viskoossuse suhet väiksema arvu (enne W-tähte) ja suurema arvu vahel. Mida suurem on nende arvude vahe, seda suurem on viskoossusindeks. Näiteks on 10w50 suurem viskoossusindeks kui 20w50. 

KAS SUUREM VISKOOSSUSINDEKS ON ALATI PAREM?

EI. See on müüt, mis on viimasel ajal turul sisendatud. Viskoossusindeksi suurendamiseks on kaks võimalust: kvaliteetsed baasained ja viskoossusindeksi parandajad. Väga suurte viskoossusindeksi väärtuste (nt 200) saamiseks peavad õliettevõtted tuginema viskoossusindeksi parandajatele, mis on põhiliselt lahustunud kummid (nagu butadieenid ja PMA e polümetüülakrülaat). Kuigi paljud üldmasinaõlid sisaldavad mõnda viskoossusindeksi parandajat, toovad nad kaasa rikkeid, mida ei näe kõrgema kvaliteediga baasainete puhul. Viskoossusindeksi parandajad võivad maha kuluda, mis põhjustab õli viskoossuse kadu. Seega kui väga suure viskoossusindeksiga võidusõiduõli peab väga tihti vahetama, siis on selle põhjuseks tõenäoliselt see, et suure viskoossusindeksi saavutamiseks on kasutatud viskoossusindeksi parandajaid, mitte kvaliteetseid baasaineid. Soovitava viskoossuse saamiseks kasutab Millers Oils võimalikult vähe viskoossusindeksi parandajat. Nii säilitatakse õli viskoossus ka pärast pikalt kestnud karme tingimusi. Meie juhtumiuuringule viidates saavutati õli vahetamata 17,5 tunni ja 1700 võidusõidumiiliga õli viskoossus taseme säilimine 96% ulatuses puhta õli viskoossusest.

MIDA NANOTEHNOLOOGIA MOOTORI HEAKS TEEB?

Nanotehnoloogia vähendab mootori liugpindade hõõrdetegurit, parandades vastupidavust ja suurendades kasutatavat jõudu. Tootmise ajal luuakse mootori detailidele masintöötlemise ja poleerimisega pindadele mikroni (0,001 mm) suurused kõrged ja madalad punktid(Silmaga vaadatuna võib tunduda, et tööpinnad nagu silinder, liuglaagrid, nukvõlli ja väntvõlli tööpinnad on peegelsiledad. Mikroskoobiga vaadatuna on tegelikkuses pinnad konarlikud). Need pinnakonarad lihvitakse töötavas mootoris maha, mida peetakse kulumiseks. Nanoosakesed (0,000001 mm) on oluliselt väiksemad kui kõrged ja madalad punktid, mis võimaldab neil täita madalaid punkte ja toimida miljardite kuullaagritena, mis vähendavad mootori kulumist. Lisaks sellele annab hõõrdumise vähenemine rohkem jõudu kasulikemateks eesmärkideks.

KUI TIHTI PEAKSIN ÕLI VAHETAMA?

Parim viis selle kindlakstegemiseks on võtta õliproove. Mõned meie konkurendid kasutavad vähe lisaaineid või ei kasuta neid üldse, mistõttu tuleb õli vahetada pärast igat võistlust. Tõhus lisandite komplekt parandab õli kulumiskindlust, võimaldades õlivahetuste vahel osaleda mitmetel võistlusel. Mõned konkurendid tuginevad viskoossusindeksi suurendamiseks heade baasainete asemel viskoossusindeksi parandajale. Sellise strateegiaga peab õli samuti sagedamini vahetama, sest viskoossusindeksi parandajad kuluvad ja õli kaotab viskoossuse kiiremini. Millersil on väga vastupidav koostis, mis annab pikema kasutusea. 2012. aasta 7-kuulise rallihooaja jooksul võtsime õliproove oma 996 võidusõiduautolt, mis läbisid 6 katset nii PCA Club Racingi kui ka Pirelli World Challenge Racingi raames rohkem kui 17,5 tunni jooksul ning õli ei näidanud märkimisväärset lagunemist. Summaarne leelisarv jäi tugevaks, viskoossusindeksi kadu ei olnud, ja HFRR-testid näitasid endiselt väga tugevaid tulemusi (CFS 5W40 NT juhtumiuuring pikaealisuse kohta). 

KAS SAAN TEIE VÕIDUSÕIDUÕLI KASUTADA SÕIDUAUTOS?

JAH. Millers Oilsi võidusõiduõlidel on lisaainete komplekt, mis ületab minimaalsed Ameerika Petroleumi Instituudi (API) SM-standardid. Täiendavat tsink-dialküülditiofosfaati lisatakse mootori lisakaitseks, mistõttu ületab fosfori sisaldus maksimaalse lubatava SMreitingu 0w20 ja 0w30 õlide puhul. 5w40, 10w50, ja 10w60 viskoossus vastab API standarditele, millega ei seata piiranguid 5w40 ja paksematele õlidele.

SEEGA KAS SOOVITATE OMA VÕIDUSÕIDUÕLISID MINU SÕIDUAUTOLE?

Praegu soovitame kasutada õli, millele on viidatud auto käsiraamatus. Kui see õli on 5w40 või mis tahes API spetsifikatsioonist paksem, siis kasutage meie CFSi tootevaliku õlisid. Kui õli on SM- või SN-reitinguga 5w30 või vedelam, soovitame järgida kohalikke liikluseeskirju, näiteks kiirusepiirangut.

MIDA NANOTEHNOLOOGIA ÜLEKANDE JA DIFFERENTSIAALI HEAKS TEEB?

Nagu mootori puhul, on ülekande pindadel väikesed pinnavormid, mis kuluvad töö tulemusel. Nanoosakesed täidavad madalaid punkte, mis aitab vähendada kõrgete punktide kulumist. Lisaks on Millersi õlides sisalduv nanotehnoloogia palju vastupidavam kui tavaliselt kasutatavad kõrgsurve lisandid teistes turul olevates toodetes. Ülekande töötades kuluvad teiste õlide lisandid, mis tekitab kuumust. Millersi õlide nanotehnoloogia leevendab seda, mistõttu jõuab käiku rohkem jõudu ning see aitab kaitsta ka ülekannet.